Coronavirus

Laatste Update: 31 juli 2020

Wij krijgen veel vragen over het Coronavirus. Vandaar dat we deze pagina hebben gecreeërd, om u hopelijk wat beter te kunnen helpen met vragen die u wellicht hierover heeft.

Het huidige reisadvies

Het huidige reisadvies in Spanje is code oranje.

Hier kunt u de actuele status van het reisadvies zien

 

Kan ik mijn reis annuleren of omboeken i.v.m. het coronavirus?

Als u uw boeking wenst te annuleren kan dat volgens onze annuleringsvoorwaarden. Deze kunt u vinden via deze link. Als wij bij het maken van de boeking niet met u een speciale regeling zijn overeengekomen dan hebben wij geen speciale regeling met betrekking tot annulering bij onvoorziene omstandigheden zoals het Coronavirus en/of een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook de meeste verzekeraars vergoeden uw reis helaas niet bij een negatief reisadvies, maar dit dient u even bij uw verzekering na te vragen. Centraal Beheer is bijvoorbeeld hier een uitzondering op.

Uiteraard zullen we wel ons best doen om de betreffende eigenaar, waar u het huis van heeft gehuurd, te vragen om een coulanceregeling.

Tijdens de lockdown hebben we veel klanten kunnen helpen hun reis om te boeken naar een latere periode. Gelukkig heeft de Spaanse regering op 26 mei laten weten dat het land buitenlandse toeristen weer toelaat zonder beperkingen vanaf 23 juni 2020.

 

Speciale annuleringsvoorwaarden bij nieuwe boekingen

In veel gevallen kunnen we in samenspraak met onze verhuurders speciale annuleringsvoorwaarden bespreken in geval van een negatief reisadvies (code oranje of rood) naar Ibiza. De mogelijkheid van speciale annuleringsvoorwaarden is afhankelijk van de bereidwilligheid van de verhuurder van het huis dat u via ons huurt. Het is daarvoor noodzakelijk dat u met ons van te voren, bij het doen van de boeking, hier afspraken over maakt, zodat we een garantie hierover zwart op wit kunnen geven.

 

Kan ik mijn reis via een annuleringsverzekering verzekeren tegen het Coronavirus?

U kunt uw reis en verblijf helaas niet bij ons of de meeste verzekeraars verzekeren tegen het Coronavirus. Echter, na wat navragen zijn we erachter gekomen dat dit wel kan bij Centraal Beheer. Een annuleringsverzekering bij Centraal Beheer vergoedt uw reis bij een negatief reisadvies, code oranje of rood.

Kijk hier voor meer informatie over deze annuleringsverzekering

Kortom, wij zouden deze annuleringsverzekering willen aanraden als u uw reis wil verzekeren tegen het mogelijke Coronavirusrisico. Wel raden wij aan bij afsluiten van deze verzekering dit nog specifiek even na te vragen, want de voorwaarden kúnnen uiteraard aangepast worden door de verzekeraar.

Voor onze Belgische klanten adviseren we om even op deze website te kijken.

 

Covid 19 instructies voor check in en check out

Vanwege het Corona virus zijn er een aantal zaken waar wij en u rekening mee moeten houden tijdens uw verblijf en tijdens de check-in en check-out.

Deze nieuwe regels zijn opgesteld door de Spaanse overheid.

Check-in:

  • Eerder inchecken is helaas dit jaar niet mogelijk vanwege uitgebreidere schoonmaak.
  • Wij verzoeken u 2 meter afstand te houden van degene die u incheckt.
  • Uw temperatuur kan worden opgemeten tijdens check-in.
  • Mondmasker is tijdens check-in vereist
  • Voordat u het huis betreedt dienen uw handen te zijn gereinigd met desinfectiegel.

Tijdens uw verblijf:

  • Als u een woning heeft geboekt met tussentijdse schoonmaak, dan mag deze schoonmaak alleen plaats vinden als u allen niet in het huis of op het terrein bent. Maak hierover afspraken met uw huismanager.
  • Als er een incident is waarbij er iemand moet langskomen (reparateur of huismanager) dan is 2 meter afstand en een mondmasker vereist.

Check-out:

  • Op de afgesproken check-out tijd dient u van het terrein af te zijn. Uitzonderingen zijn helaas dit jaar niet mogelijk vanwege uitgebreidere schoonmaak.
  • Wij verzoeken u 2 meter afstand te houden van degene die u uitcheckt.
  • Mondmasker is tijdens de check-out vereist.
  • Wij verzoeken u geen vuilniszakken te laten staan, maar deze zelf weg te brengen.
  • Bij het verlaten van de woning verzoeken wij u om ramen en ventilatie zoveel als mogelijk open te laten.
  • Wij vragen u om vieze handdoeken e.d. bij elkaar te verzamelen en bij voorkeur al in een zak te stoppen.

Mocht u symptomen hebben zoals: Koorts, droge hoest en/of vermoeidheid neem dan contact op met: +3490040061 / +34900101863

Heeft u nog andere vragen?

Neem dan alstublieft per e-mail (de telefoon staat namelijk roodgloeiend) contact met ons op. Dat hopen we u zo goed mogelijk te kunnen helpen met uw vragen!