Coronavirus

Laatste Update: 14 oktober 2020

Wij krijgen veel vragen over het Coronavirus. Vandaar dat we deze pagina hebben gecreeërd, om u hopelijk wat beter te kunnen helpen met vragen die u wellicht hierover heeft.

Het huidige reisadvies

Het huidige reisadvies in Spanje is code oranje.

Hier kunt u de actuele status van het reisadvies zien

 

Speciale annuleringsvoorwaarden bij nieuwe boekingen

Bij een aantal van onze huizen hebben we zeer gunstige annuleringsvoorwaarden weten af te spreken met onze verhuurders voor alle boekingen die gemaakt worden voor 2021. Dit betekent dat in geval van een negatief reisadvies, dan wel een lockdown op Ibiza, u 100% van de totale reissom terugbetaald krijgt.

De exacte voorwaarden zijn als volgt:

  • Deze regeling geldt voor voor alle huizen waar bovenaan de pagina van het huis specifiek vermeld staat: “Gunstige annuleringsvoorwaarden m.b.t. het coronavirus”.
  • Deze regeling is geldig voor alle boekingen gemaakt vanaf 15 oktober 2020 met aankomstdatum tussen 1 januari en 30 november 2021) Deze regeling is niet geldig bij last minute boekingen (geboekt minder dan 6 weken voor de aankomstdatum)
  • U kunt aanspraak maken op een terugbetaling van 100% van de huursom indien u uw boeking moet annuleren op basis van de volgende maatregelen:
    • Een code oranje (of rood) reisadvies vanuit Nederland wanneer u in Nederland woont, of een soortgelijk advies vanuit België, of uw land van herkomst. Dit staat voor het sterk afraden van niet noodzakelijk reizen naar de plaats van bestemming. (waar vakanties onder vallen)
    • Verplichte quarantaine voor reizigers die aankomen op Ibiza of voor reizigers die terugkeren uit Ibiza
    • Een lockdown op Ibiza
  • De boeking kan alleen geannuleerd worden met recht op restitutie van 100% van de reissom tussen 7 en 6 weken voor de aankomstdatum als één van bovenstaande maatregelen op dat moment actief is. Eventueel later annuleren om de omstandigheden nog wat langer aan te kijken kan eventueel in overleg en goedkeuring van de betreffende eigenaar waar u het huis van huurt.
  • Indien één van bovenstaande maatregelen pas actief wordt (wijzigt) binnen deze 6 weken voor aankomst, dan mag u uiteraard de boeking annuleren met recht op restitutie op dat moment, met een uitloop van een 5 dagen na deze wijziging. Uiteraard zullen wij u tijdig op de hoogte stellen wanneer dit reisadvies zou wijzigen binnen deze 6 weken.

Voor alle huizen waar niet specifiek “Gunstige annuleringsvoorwaarden m.b.t. het coronavirus” staat vermeld, gelden onze normale annuleringsvoorwaarden. In sommige gevallen zijn eigenaren bereid tot andere vormen van compensatie (omboeken bijvoorbeeld). Neemt u daarom in dit geval contact met ons op om te kijken of er eventueel andere annuleringsafspraken gemaakt kunnen worden m.b.t Covid19.

 

Kan ik mijn reis annuleren of omboeken i.v.m. het coronavirus?

Als u uw boeking wenst te annuleren kan dat volgens onze annuleringsvoorwaarden. Deze kunt u vinden via deze link. Als wij bij het maken van de boeking niet met u een speciale regeling zijn overeengekomen dan hebben wij geen speciale regeling met betrekking tot annulering bij onvoorziene omstandigheden zoals het Coronavirus en/of een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook de meeste verzekeraars vergoeden uw reis helaas niet bij een negatief reisadvies, maar dit dient u even bij uw verzekering na te vragen. Centraal Beheer is bijvoorbeeld hier een uitzondering op.

Uiteraard zullen we wel ons best doen om de betreffende eigenaar, waar u het huis van heeft gehuurd, te vragen om een coulanceregeling. In veel gevallen gaan onze eigenaren hiermee akkoord.

 

Kan ik mijn reis via een annuleringsverzekering verzekeren tegen het Coronavirus?

U kunt uw reis en verblijf helaas niet bij ons of de meeste verzekeraars verzekeren tegen het Coronavirus. Echter, na wat navragen zijn we erachter gekomen dat dit wel kan bij Centraal Beheer. Een annuleringsverzekering bij Centraal Beheer vergoedt uw reis bij een negatief reisadvies, code oranje of rood.

Kijk hier voor meer informatie over deze annuleringsverzekering

Kortom, wij zouden deze annuleringsverzekering willen aanraden als u uw reis wil verzekeren tegen het mogelijke Coronavirusrisico. Wel raden wij aan bij afsluiten van deze verzekering dit nog specifiek even na te vragen, want de voorwaarden kúnnen uiteraard aangepast worden door de verzekeraar.

Voor onze Belgische klanten adviseren we om even op deze website te kijken.

 

Covid 19 instructies voor check in en check out

Vanwege het Corona virus zijn er een aantal zaken waar wij en u rekening mee moeten houden tijdens uw verblijf en tijdens de check-in en check-out.

Deze nieuwe regels zijn opgesteld door de Spaanse overheid.

Check-in:

  • Eerder inchecken is helaas dit jaar niet mogelijk vanwege uitgebreidere schoonmaak.
  • Wij verzoeken u 2 meter afstand te houden van degene die u incheckt.
  • Uw temperatuur kan worden opgemeten tijdens check-in.
  • Mondmasker is tijdens check-in vereist
  • Voordat u het huis betreedt dienen uw handen te zijn gereinigd met desinfectiegel.

Tijdens uw verblijf:

  • Als u een woning heeft geboekt met tussentijdse schoonmaak, dan mag deze schoonmaak alleen plaats vinden als u allen niet in het huis of op het terrein bent. Maak hierover afspraken met uw huismanager.
  • Als er een incident is waarbij er iemand moet langskomen (reparateur of huismanager) dan is 2 meter afstand en een mondmasker vereist.

Check-out:

  • Op de afgesproken check-out tijd dient u van het terrein af te zijn. Uitzonderingen zijn helaas dit jaar niet mogelijk vanwege uitgebreidere schoonmaak.
  • Wij verzoeken u 2 meter afstand te houden van degene die u uitcheckt.
  • Mondmasker is tijdens de check-out vereist.
  • Wij verzoeken u geen vuilniszakken te laten staan, maar deze zelf weg te brengen.
  • Bij het verlaten van de woning verzoeken wij u om ramen en ventilatie zoveel als mogelijk open te laten.
  • Wij vragen u om vieze handdoeken e.d. bij elkaar te verzamelen en bij voorkeur al in een zak te stoppen.

Mocht u symptomen hebben zoals: Koorts, droge hoest en/of vermoeidheid neem dan contact op met: +3490040061 / +34900101863

Heeft u nog andere vragen?

Neem dan alstublieft contact met ons op. Dat hopen we u zo goed mogelijk te kunnen helpen met uw vragen!