Coronavirus

Laatste Update: 29 juli 2021

Wij krijgen veel vragen rondom het Coronavirus. Deze pagina is gecreëerd om de meest voorkomende vragen te beantwoorden en u met een gerust hart op Ibiza te kunnen ontvangen.

Het huidige reisadvies

Hier kunt u de actuele status van het reisadvies zien

 

Speciale annuleringsvoorwaarden bij nieuwe boekingen

Bij een aantal van onze huizen hebben we zeer gunstige annuleringsvoorwaarden weten af te spreken met onze verhuurders voor alle boekingen die gemaakt worden voor 2021 en 2022. Dit betekent dat in geval van een negatief reisadvies, dan wel een lockdown op Ibiza, u recht heeft op een volledige restitutie of omboeking, met uitzondering van de servicekosten (a 10% gebaseerd op het totaalbedrag).

De exacte voorwaarden zijn als volgt:

  • Deze regeling geldt voor voor alle huizen waar bovenaan de pagina van het huis specifiek vermeld staat: “Boek met vertrouwen. Speciale annuleringsvoorwaarden.”.
  • Deze regeling is geldig voor alle boekingen gemaakt vanaf 15 oktober 2020 met aankomstdatum tussen 1 januari 2021 en 30 november 2022) Deze regeling is niet geldig bij last minute boekingen (geboekt minder dan 6 weken voor de aankomstdatum)
  • U kunt aanspraak maken op een omboeking of volledige restitutie van de huursom indien u uw boeking moet annuleren op basis van de volgende maatregelen:
    • Een code oranje (of rood) reisadvies vanuit Nederland wanneer u in Nederland woont, of een soortgelijk advies vanuit België, of uw land van herkomst. Dit staat voor het sterk afraden van niet noodzakelijk reizen naar de plaats van bestemming. (waar vakanties onder vallen)
    • Verplichte quarantaine voor reizigers die aankomen op Ibiza of voor reizigers die terugkeren uit Ibiza
    • Een lockdown op Ibiza
  • De boeking kan alleen geannuleerd worden met recht op restitutie tussen 7 en 6 weken voor de aankomstdatum als één van bovenstaande maatregelen op dat moment actief is. Eventueel later annuleren om de omstandigheden nog wat langer aan te kijken kan eventueel in overleg en goedkeuring van de betreffende eigenaar waar u het huis van huurt.
  • Indien één van bovenstaande maatregelen pas actief wordt (wijzigt) binnen deze 6 weken voor aankomst, dan mag u uiteraard de boeking annuleren met recht op restitutie op dat moment, met een uitloop van een 5 dagen na deze wijziging.
  • Indien er “Type 2” vermeldt staat, wil een eigenaar alleen refunden op het moment dat er een reisverbod is, vanuit Nederland of België of opgelegd door de Spaanse overheid.
  • Staat er niks vermeldt bij het huis, vraagt u ons dan om de specifieke voorwaarden.
  • Een omboeking is alleen geldig voor hetzelfde huis.

Voor alle huizen waar niet specifiek “Boek met vertrouwen. Speciale annuleringsvoorwaarden.” staat vermeld, gelden onze normale annuleringsvoorwaarden. In sommige gevallen zijn eigenaren bereid tot andere vormen van compensatie (omboeken bijvoorbeeld). Neemt u daarom in dit geval contact met ons op om te kijken of er eventueel andere annuleringsafspraken gemaakt kunnen worden m.b.t Covid19.

Mocht u positief testen tijdens uw verblijf op Ibiza, dan zullen de extra schoonmaakkosten van de villa (en eventueel gehuurde auto) aan de klant worden doorberekend.

Kan ik mijn reis annuleren of omboeken i.v.m. het coronavirus?

Als u uw boeking wenst te annuleren kan dat volgens onze annuleringsvoorwaarden. Deze kunt u vinden via deze link. Als wij bij het maken van de boeking niet met u een speciale regeling zijn overeengekomen dan hebben wij geen speciale regeling met betrekking tot annulering bij onvoorziene omstandigheden zoals het Coronavirus en/of een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook de meeste verzekeraars vergoeden uw reis helaas niet bij een negatief reisadvies, maar dit dient u even bij uw verzekering na te vragen. Centraal Beheer is bijvoorbeeld hier een uitzondering op.

Uiteraard zullen we wel ons best doen om de betreffende eigenaar, waar u het huis van heeft gehuurd, te vragen om een coulanceregeling. In veel gevallen gaan onze eigenaren hiermee akkoord.

 

Covid 19 instructies voor check in en check out

Vanwege het Corona virus zijn er een aantal zaken waar wij en u rekening mee moeten houden tijdens uw verblijf en tijdens de check-in en check-out.

Deze nieuwe regels zijn opgesteld door de Spaanse overheid.

Check-in:

  • Eerder inchecken is helaas dit jaar niet mogelijk vanwege uitgebreidere schoonmaak.
  • Wij verzoeken u 2 meter afstand te houden van degene die u incheckt.
  • Uw temperatuur kan worden opgemeten tijdens check-in.
  • Mondmasker is tijdens check-in vereist
  • Voordat u het huis betreedt dienen uw handen te zijn gereinigd met desinfectiegel.

Tijdens uw verblijf:

  • Als u een woning heeft geboekt met tussentijdse schoonmaak, dan mag deze schoonmaak alleen plaats vinden als u allen niet in het huis of op het terrein bent. Maak hierover afspraken met uw huismanager.
  • Als er een incident is waarbij er iemand moet langskomen (reparateur of huismanager) dan is 2 meter afstand en een mondmasker vereist.

Check-out:

  • Op de afgesproken check-out tijd dient u van het terrein af te zijn. Uitzonderingen zijn helaas dit jaar niet mogelijk vanwege uitgebreidere schoonmaak.
  • Wij verzoeken u 2 meter afstand te houden van degene die u uitcheckt.
  • Mondmasker is tijdens de check-out vereist.
  • Wij verzoeken u geen vuilniszakken te laten staan, maar deze zelf weg te brengen.
  • Bij het verlaten van de woning verzoeken wij u om ramen en ventilatie zoveel als mogelijk open te laten.
  • Wij vragen u om vieze handdoeken e.d. bij elkaar te verzamelen en bij voorkeur al in een zak te stoppen.

Mocht u symptomen hebben zoals: Koorts, droge hoest en/of vermoeidheid neem dan contact op met: +3490040061 / +34900101863

Heeft u nog andere vragen?

Neem dan alstublieft contact met ons op. Dat hopen we u zo goed mogelijk te kunnen helpen met uw vragen!