Coronavirus

Laatste Update: 17 maart 2020

Wij krijgen inmiddels veel vragen over het Coronavirus. Vandaar dat we deze pagina hebben gecreeërd, om u hopelijk wat beter te kunnen helpen met vragen die u wellicht hierover heeft.

Ik wil een huis boeken, maar kan ik mij verzekeren tegen het Coronavirus?

U kunt uw reis en verblijf helaas niet bij ons of de meeste verzekeraars verzekeren tegen het Coronavirus. Echter, na wat navragen zijn we erachter gekomen dat dit wel kan bij Centraal Beheer. Een annuleringsverzekering bij Centraal Beheer vergoedt uw reis bij een negatief reisadvies, code oranje of rood.

Kijk hier voor meer informatie over deze annuleringsverzekering

Kortom, wij zouden deze annuleringsverzekering willen aanraden als u uw reis wil verzekeren tegen het mogelijke Coronavirusrisico. Wel raden wij aan bij afsluiten van deze verzekering dit nog specifiek even na te vragen, want de voorwaarden kúnnen uiteraard aangepast worden door de verzekeraar.

Voor onze Belgische klanten adviseren we om even op deze website te kijken.

 

Update 17 maart 2020:

Momenteel geldt voor Ibiza helaas een negatief reisadvies, code oranje. Dat betekent dat u zich momenteel niet kunt verzekeren tegen het negatieve reisadvies. De kans is dat dit over enkele weken verandert, dus houdt u alstublieft de webite van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten.

 

Speciale aanbetalingsregelingen

Wij hebben bij veel huizen het voor elkaar gekregen om de aanbetalingsregeling tijdelijk (tot nadere orde) te versoepelen. Dat betekent dat u niet 30 of 50% moet aanbetalen tijdens het maken van uw boeking, maar slechts 15%. Bij een eventuele annulering bent u dan ook slechts dit bedrag verschuldigd, in plaats van de gebruikelijke 30% of 50%. Dit geldt overigens alleen voor nieuwe boekingen, helaas niet voor reeds bestaande boekingen.

Neemt u alsublieft contact met ons op om te kijken om welke huizen het gaat!

 

Het huidige reisadvies

Het huidige reisadvies in Spanje in code oranje: Dat betekent dat reizen naar Spanje op dit moment wordt afgeraden. Heel Spanje is momenteel in ‘lockdown’, en is de noodtoestand afgeropen, wat in eerste instantie 2 weken zal duren, met optie op verlenging van nog eens 2 weken.

Hier kunt u de actuele status van het reisadvies zien

 

Kan ik mijn reis annuleren of omboeken i.v.m. het coronavirus?

Als u uw boeking wenst te annuleren kan dat volgens onze annuleringsvoorwaarden. Deze kunt u vinden via deze link. Wij hebben geen speciale regeling met betrekking tot annulering bij onvoorziene omstandigheden zoals het Coronavirus en/of een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook de meeste verzekeraars vergoeden uw reis helaas niet bij een negatief reisadvies, maar dit dient u even bij uw verzekering na te vragen. Centraal Beheer is bijvoorbeeld hier een uitzondering op.

 

Update 17 maart 2020:

Na de ‘lockdown’ fase van Spanje en het negatieve reisadvies, begrijpen wij dat veel vakanties momenteel niet door kunnen gaan. Wij doen ons best om met u mee te denken naar de mogelijkheden. Bijvoorbeeld door uw boeking om te boeken naar een andere periode. Hiervoor zijn we wel afhankelijk van de eigenaar bij wie het huis geboekt is. Dit is namelijk de partij waar u officieel het huis van huurt. Wij zullen dus per geval met u én met de eigeaar kijken welke opties er zijn.

Neemt u alstublieft pas contact met ons op op het moment dat de restantbetaling betaald dient te worden, 6 weken voor vertrek. Wij kunnen op dat moment samen met u het beste inschatten wat de mogelijkheden zijn van uw verblijf op Ibiza. Op deze manier kunnen we de drukte ook wat spreiden, want u kunt zich wellicht voorstellen dat wij momenteel veel telefoontjes krijgen. Alvast dank voor uw begrip!

 

Heeft u nog andere vragen?

Neem dan alstublieft per e-mail (de telefoon staat namelijk roodgloeiend) contact met ons op. Dat hopen we u zo goed mogelijk te kunnen helpen met uw vragen!

Wij hopen vooral dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen en wij u gewoon deze zomer te mogen verwelkomen op Ibiza!